22 september 2008

Summering

Hej och hå, den här veckan har verkligen varit intensiv! I fredags kom ett par vänner hit på middag och det var så sjukt gott! Ja, och trevligt, så klart. ; ) Micke lagade gratinerad älgfilé med murkel- och svartpepparsås och så gjorde jag och Lisa en potatisgratäng och till efterrätt hade vi Apfelstrudel à la Lisa med vaniljglass. Jag säger bara M.U.M.S.

I lördags morse bakade jag scones och Lisa och Ella tog en morgonpromenad och köpte marmelad, sylt och Philadelphiaost och sen gick vi - jag, hundarna, Ella och Lisa - hem till den andra Lisa och fikade och tittade på nya lägenheten. När vi kom tillbaka hann vi bara pusta ut i trädgården en liten stund så var det dags för Ella och Lisa att ta taxi ut till flyget och så var besöket över för den här gången. Kom snart tillbaka, vi saknar er redan! Det har gått jättebra med Ella och hundarna - Ella och Rally blev speciellt förtjusta i varandra - men de var helt utpumpade efter att hon åkt. *LOL*

Lördag kväll var vi på kräftskiva hos familjen von Z, en riktigt trevlig fest med god mat, trevligt sällskap och många skratt, även om vi var rätt urlakade alla fyra och gick hem vid 12. Idag har hundarna och Micke varit till Knacken medan jag själv har tittat ikapp lite tv-program och skrivit avhandling. För en gångs skull kändes det nästan roligt att skriva, men bara nästan. ; ) Det blev tyvärr inget scrappat idag, men det kändes mer värt att få sammanfattningen till kapitlet klar. Ska försöka hitta scraptid i veckan istället. Imorgon tar en ny vecka fart, det är bara att hålla i sig!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se flera som nattbloggar *s*

Jätte fina foton... är dock för trött för att läsa nu. Återkommer o läser imorgon.

Nattinatt!

Anonym sa...

Du later onekligen busy!!!

Ville bara saga STORT tack for den fantastiska RAKen Du skickade, Den kom i helgen. Du ar sa givmild!!!

Ha en bra vecka!

Kram fr NZ

Anonym sa...

anna! tusen tack för en ljuvlig ljuvlig långhelg! ellan var lycklig över att träffa pappa pär igen, men jag tror bestämt hon är lite sur över att vi inte har någon liten hund här hemma... och så fina äppelbilder på fröken e. love/lisa

Anonym sa...

Hej Anna! Vilka fina bilder av en fin tös. Det ser härligt ut med en massa äpplen i trädgården. Kram o hälsningar till er från Gunvor o Lasse

Sanna F sa...

Härliga foton !!! Är det textures du har använt!!!
Tack för grattiset - annars hade jag nog inte sett själv att mitt foto var med i SiS mailet :)
KRAM

Anonym sa...

Urhärliga foto! Vad är det för supersnygg texture du använder?

Kramar
Jenny

maybe*mej sa...

De understa kortet är ju bara såå snyggt..det andra med men det sista hade Det lilla extra på något vis:

Mya sa...

låter som ett par härliga dagar! fotona är underbart fina!

Anna/Augusti_73 sa...

Sorry, ser att jag glömt att svara. Det är overlays; "tattered overlays" av Lynne-Marie Favreau.

/A