05 september 2008

Hugis

Äntligen fredag! Inte för att det gör så stor skillnad för mig, det kommer att vara jobb hela helgen, men ändå - fredag är alltid fredag. Idag ska jag i alla fall träffa Malin och luncha och prata bort nån timme, ska bli lika trevligt som vanligt!
Och här kommer en layout, för att fira att det är fredag! ; )

P.S. Nån som vet varför min blogg numera är så gles och luftig? Kan inte knacka kod så jag är inte kvinna nog att leta upp problemet själv (kan bero på viss ovilja också), men om nån vet och kan förklara så är jag ganska duktig på att följa instruktioner! ; )

5 kommentarer:

Diana sa...

Sitter du med en bredare skärm än du gjort tidigare? Såvida du inte har varit inne och ändrat i din layoutmall så är det därför du upplever det som mycket med white space på sidorna :)
Mallen är centrerad och i bestämd storlek så öppnar du bloggen på t.ex. widescreenskärm så blir det större marginaler. Hmmm, men när jag tänker efter så kanske det är ett smalar inläggsfält än vanligt? Kan ju vara så att Blogger håller på med en uppdatering så att det är knasigt för tillfället (såvida du inte varit och ändrat i mallen själv då)

Om du vill ha enkla instruktioner hur du går in i mallen och väljer storlek själv säg till så mailar jag enkla instruktioner.

Skitsnygg layout i vanlig ordning!Gillar de lugna färgerna, det passar in i stämningen i fotot och hjärtat och vingarna är verkligen perfekta!

Trevlig helg! KRAM

Diana sa...

Ett tillägg, har kollat på lite olika bloggar som kör med samma mall som du och de ser likadana ut som din. Jag har ju samma grundmall som du men har modifierat och breddat bloggen i botten och har gjort en bredare inläggskolumn.

Anna/Augusti_73 sa...

Tack Diana för att du försöker förklara för en dum en! ;) Problemet är dock inte sidomarginalerna, utan att det är så luftigt i höjdled! Mycket luft mellan rubrik och inlägg, mellan inlägg och "eftertexter" osv. Har mig veterligen inte ändrat på något, helt plötsligt en dag såg det ut så här. Jämför med Ozzys och Rallys blogg så förstår du vad jag menar, den är mycket "tätare". Hur skumt som helst!

/A

Anonym sa...

En helt underbar layout!! Härliga färger och fotot är så vackert!

Diana sa...

Aha! Nu ser jag. Konstigt. Ska klura lite och återkommer om jag kommer på det. Mailar över lite andra knep i veckan om du vill ändra lite annat :)