28 november 2007

Julhälsningar

Som jag berättat i tidigare inlägg har jag gjort julkort efter mallen på Nancys blogg.
Första kortet jag gjorde försökte jag följa beskrivningen exakt (förutom att jag har glömt prickarna på stjärnorna på allihop...), men jag blev inte så nöjd med resultatet. Den håliga kanten på Nancys kort var superfin, men det var lättare sagt än gjort att få dit hålen på en fin (någorlunda rak) rad (använde hålslag och det var inte så enkelt att sikta rätt...). Jag hade kunnat testa med öljettsättare istället, men dels tyckte jag hålen blev väl små, dels var jag för otålig, så på de andra korten skippade jag helt enkelt hålen.





Apropå julkort, har ni sett det här? Visst är det fint?!?

5 kommentarer:

Lisa sa...

Jättefina!

Sofie sa...

Fast jag tyckte ju om att hålen var sena och ojämna :-D Charmigt! Har vart inne och kikat på dom där korten jag oxå å tänkte lifta dom är ju bara sååå snygga och Dina oxå!!!

Anonym sa...

Underbara fina färger. Helt i min stil! Det är kul med annorlunda färger på julkorten...

Katarina
www.PopCard.se

Anonym sa...

SUPERfina kort!! Vilka härliga färger!

kram
Kicki
ScrapKia

~Nancy~ sa...

Oooww girlie!! These card are stunning! WOOOOOOWWW! You really did an amazing job with my little workshop! Your cards turned out so cute and perfect!!! Thanks again for taking the time to do something with my workshop!!!! Have a great weekend!!!

XOXO
Nancy