28 juni 2007

Nya Scrapperiet!

Annika på Scrapperiet har "renoverat" sin nätbutik och torsdag kväll slog hon upp dörrarna till "the new and improved" Scrapperiet! Jag har fått förmånen att göra några layouter åt henne - Tack för förtroendet, Annika! Bl.a. fick jag testa Circus Rose kollektioner Fashionista och Playlist, och då gjorde jag de här:


"The Soundtrack of Your Love" (Titlarna på listan är Bob Dylan-låtar, Halvars favvo!)


Ännu en LO om Malin, den mest positiva människan jag känner!
Detta var min allra första lettersize.


"Auf Wiedersehen" - En LO om våra kära kompisar som ska flytta till Berlin. Vi kommer att sakna er!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stum... det blir jag. Såååååå mycket snyggt! Diggar verkligen din freestylestil! *suger åt mig inspirationen* Hoppas du får en skön helg! // Elin

Sanna F sa...

Alltså du är min scrapidol! Du är så fanatastiskt duktig o gör så underbara charmiga färgglada och läckra och coola och snygga och ja alldeles underbara layouter!!!!!
KRAM

Joanna sa...

Men guuud människa vad du scrappar underbart! <3 Fantastiskt snygga layouter, så välarbetade och kreativa!

Anonym sa...

Hej Anna igen!

Super fina LO som VANLIGT. Gillar att du blandar starka färger och blandar vilt. Det ger dina alstser en fin personlig touch.

Har en fråga ang foton du tog på din vän Malin. Gillar ljuset och färgerna på hennes ansikten. Min fråga är, är foton orörda eller har du bearbetat dem lite i Photoshop? Så fall hur? Alla mina utomhus porträtt ser så klena och mesiga ut och dina lyser av starka färger och naturlighet.

Tack på förhand!
Katarina

thorold sa...

Oj, vad fina layouter!! Så färgstarka och händelserika. Tusen tack för inspirationen!

Anonym sa...

Tack för alla fina kommentarer, jag blir så glad!!

Katarina: Det är ytterst sällan som jag INTE gör något med mina bilder i Photoshop. Bilderna på Malin har jag kört en eller flera actions på för att uppnå effekten med de klara färgerna, plus att jag "bränt" dem i kanterna. Ljuset på hennes ansikte är dock naturligt (det är nämligen en gul vägg utanför bild som reflekterar solljuset på det där sättet).

Ett enkelt sätt att börja är att mixtra lite med kurvor och brightness/kontrast. Med bara de här inställningarna kommer du ganska långt! Här får du också lite tips av Mikaela:
http://swescrapbook.blogg.se/mikaelasfotofredag.html

Lycka till!

Karoline Sigoldson sa...

Heelt underbara!!! Du är helt fantastiskt duktig!
:-)

Malin sa...

ja vad ska man äsga...
Superlativen tar snart slut!! AMAZZIIIIIIIIIIIIIING!!!!!!!!!

Anonym sa...

Ja - du är helt outstanding! Du håller världsklass alla gånger!

Fiffi sa...

Lika fantastiska som alltid. Tack för att du delar med dig av din talang!

Theresa/Tette sa...

Wow!!! Vilken inspiration! Hittade hit via scrapperiet och hit kommer jag gärna igen!
Jag kan bara hålla med ovanstående personer - otroligt härliga LO:s.
Ha en bra dag

Anonym sa...

Jag älskar den första , den är helt underbar!!
Vilka färger!

kram Linda

Sofie sa...

Hejsan.. jag har kikat runt på din blogg (igen, har vart här förrut och dregglat) och tycker du gör så fantastiska lo:er! Tänkte höra om det är ok att jag lägger till dig på min blogglista för att lättare kunna kika in igen?

Anonym sa...

Du är helt makalöst kreativ och har ett otroligt sinne för detaljer, det är mycket men ändå lagom (svårt att beskriva :) )
Ursnygga grejer, blir så glad när jag ser dina layouter!

Anonym sa...

WOOOOOOOW!!!! =O superhärliga sidor som vanligt!!! Du är min scrapidol!! Får alltid en sån lust att scrappa när jag kikar in på din sida!!

Kram