11 juni 2007

Möhippeboken, några bilder till


4 kommentarer:

Karoline Sigoldson sa...

Shittpommfritt!! Vilken snygg bok...:-)

Anonym sa...

Verkligen superduper-snygg! Syrran kommer att bli såååå glad!

Vad har du använt till "bas" i sidorna - cardstock? Och det jag alltid undrat - vad ska man använda för lim/tejp för att få sidorna hållbara och snygga???

Anna/Augusti_73 sa...

Hej, tack för de fina kommentarerna! Fler bilder kommer snart.

Jag har använt 7Gypsies Naked Ring Book Cover 6*6 (se t.ex. här http://pappersbiten.se/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=93_641&products_id=2788). Man får med 20 naturvita sidor som jag använt som bas, och sen har jag klätt varje sida med mönstrat papper. Varje blad blir alltså 3 lager (det naturvita + 2 mönstrade papper).

Jag limmade pappret med ett flytande lim jag hade liggandes i skåpet (RX Original, för papper, foto, läder m.m., ser ut så här: http://www.kontorsgiganten.se/product.aspx?pid=2031460), sen lade jag sidorna i press så att de inte skulle bli bubbliga. Blev himla bra!

Har aldrig gjort något liknande projekt tidigare, men det var jättekul! Kan absolut rekommenderas.

Anonym sa...

Supersupersnyggt! Verkligen läckert. Wow!