27 juni 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Malin.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

6 "udda" fakta om mig:
1. Jag har nog någon lätt(?) släng av tvångssyndrom, räknar ofta saker och om det inte går jämnt ut betyder det otur…

2. … för jag är nämligen också väldigt skrockfull. Måste t.ex. spotta 3 gånger över axeln (men jag vet inte vilken axel det egentligen är man ska spotta över, så för säkerhets skull brukar jag spotta över båda) om en svart katt går över vägen (detta har jag ärvt efter min mormor och morfar) och jag avskyr nr 13.

3. Köper jag något i affären vill jag aldrig ta det som står längst fram. Spelar ingen roll vilken tidning eller vilket makaronpaket det är, så länge det inte är den/det som står längst fram. Jag vill heller inte ha skadade förpackningar, även om det inte påverkar varans kvalitet på något sätt.

4. Något av det läbbigaste jag vet är ljummen mjölk.

5. Två uttryck jag verkligen avskyr är ”koka ner” och ”nosa på”. Tar till och med emot att skriva dem.

6. Jag blir arg när jag dammsuger. Dammsugaren är min fiende som gör allt för att irritera mig, fastnar och slår i hörn.


Jag utmanar de 6 sista bloggarna som lämnat kommentarer i min blogg: Liv Saga, Diana, Fialoppan, Linda Muhr, Ewonne och Ethel. Har ni redan blivit utmanade (eller inte har lust) är ni befriade!

Inga kommentarer: