07 maj 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Linda!

Tre saker jag inte förstår:
1. Hur i helsike det kan bli så många dammråttor på golvet så snabbt. De växer snabbare än Homer Simpsons skägg.
2. Hur en kamera fungerar. Har gått kurs och försökt lära mig att fota manuellt, men jag kan helt enkelt inte ta in det. Thank God för auto-funktionen.
3. Vart tiden har tagit vägen.

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
1. (Foto)skrivare.
2. Extern hårddisk.
3. "Skräp".

Tre saker jag gör just nu:
1. Har ångest över min avhandling. Typ, ständigt.
2. Längtar till matlaget ikväll.
3. Tänker på hur stolt jag är över min man.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
1. Ha ett jobb som gör mig lycklig och som jag varje kväll när jag kommer hem längtar efter att gå till nästa morgon.
2. Bli ekonomiskt oberoende.
3. Besöka alla kontinenter.

Tre saker jag kan göra:
1. Göra jättegod pizzadeg.
2. Vifta på näsvingarna.
3. Bevara en hemlis.

Tre saker jag inte kan:
1. Ha god karaktär.
2. Inse mitt eget värde.
3. Dansa Capoeira.

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
1. Maia Hirasawa.
2. Joshua Radin.

3. Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes.

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
1. Adobe Photoshop. Ordentligt.
2. Fotografera. Ordentligt.
3. Måla tavlor.

Tre favoriträtter:
1. Hemlagad pizza med mozzarella, parmaskinka och kalamataoliver.
2. Helgrillad fläskfilé med potatisklyftor, en fräsch sallad och en god röra till.
3. Lisas bulgursallad.

Tre personer jag utmanar att svara på samma frågor:
Känner egentligen ingen så bra som bloggar att jag kan utmana dem, så den som läser detta och vill får haka på!

Inga kommentarer: