08 december 2007

Pimp my hyacint

Jag hyacinter, det är min absoluta favoritblomma på julen och ju fler desto bättre. Igår pimpade jag mina hyacinter med kuddmossa/grönmossa och pärlband.


Idag har vi handlat julklappar och varit på julmarknaden på Gammlia. Den riktiga julstämningen ville väl inte riktigt infinna sig - avsaknaden av snö och mängden lera såg till att det inte kändes så himla juligt, men det var trevligt ändå. Och så har vi varit på stan och handlat en del julklappar. Bästa julklapparna vi köpte idag var de som jag köpte till oss själva från min mormor, men jag kan ju inte säga vad det är än, för jag har ju inte fått dem än. *LOL* Nu blir det Sound of Music på tv och fortsatt julbak.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK RARA för tipset med hyacinterna!!
Jag är också toppenförtjust i hyacinter, har en kruka med hyacint, några mm från datorn.

Blev superinspirerad av dina hyacinter med pärlband, och se där, visste att jag också köpt på mig ett sådant, så nu ska jag fixa min hyacint i vackert turkost pärlhalsband.... hihi

kram
Kicki

AnnaB sa...

Oj så läckert!