03 december 2007

Hej!

Förlåt att det är klent med uppdateringar, men jag är rädd att det kommer att vara ganska dåligt på den fronten ända fram till jul. Den där riktiga scraplusten har fortfarande inte riktigt kommit tillbaka, och adventstider är ju tyvärr också stresstider, så det blir nog inte så mycket scrappat i december. Men det lilla som görs lägger jag så klart ut.

Helgen har varit bra. Igår var vi på dop - jättebra präst och mysig ceremoni i mysigaste kyrkan i stan, Helena Elisabeth. Efteråt bjöds vi på italiensk buffé och tårta och kakor i mängd, himla gott! Tack för att vi fick komma! Och så har vi hängt upp stjärnorna i fönstren och - svimma inte! - klätt granen, som står i vardagsrummet och tindrar så fint! (Ja, numera tar vi alltid fram granen till första advent, det finns en lång historia om en alldeles förfärlig jul som förklarar detta, men den tar vi en annan gång.)

Ikväll har jag suttit framför datorn och fixat en liten fotobok med fotona från min systers bröllop. Det är inte jag som ska ha den, det är min syster och hennes man som ska ge bort den i julklapp, men om resultatet blir bra så ska jag absolut fixa en till mig själv också. Jag rapporterar hur det blev sen.

Hoppas att ni får en bra vecka!

Inga kommentarer: