15 december 2007

15 december, dagens favorit

Lucka 15:
{jillhornby}

Julbordet igår kväll var alldeles förträffligt, och sällskapet var lika trevligt som det brukar. Enda minuset var att vi förlorade mot killarna i TP, men vi föll med flaggan i topp. Idag har jag varit in till stan och fikat med en kompis och uträttat några julklappsärenden, men skyndade mig hem så fort jag var klar. Har svårt för lördagar på stan i julruschen... Enda bekymret är vad vi ska köpa till min bror - drygt 30, intresserad av jakt och båtliv, jobbar på sjön. Vad köper ni i julklapp åt era bröder?!?
Micke och Ozzy har varit och jagat räv/grävling, så nu är det en trött liten buse som ligger i fåtöljen och gosar på fårskinnet. Ikväll blir det mys med brasa och kanske lite paketinslagning. Ha en mysig lördag!

2 kommentarer:

elin79 sa...

Kanske en prenumeration på en båt- eller jakttidning?

Annette sa...

Den av mina bröder som är nästan 40 och jagar skulle bli överlycklig över en bra jaktkniv, trots att han redan har flera..! Eller ett bra kikarsikte kanske? Och frysa vill man ju inte, så varm tröja att ha på passet? Varma skyttehandskar? Underställ?