03 juni 2011

Hej vad dagarna går!

Hej och hå och plötsligt är det fredag! Tiden går snabbt när man har roligt, och när man är stressad, och... ja mest hela tiden faktiskt, utom när man vill att den ska gå snabbt. I måndags och tisdags delade jag ut de sista betygen och nu är det elevfritt! Inte riktigt semester än, men det känns nästan så när eleverna har försvunnit och lektionerna är slut.

Igår var vi och donade i huset och Micke la in golv i köket medan jag kände på lite trädgårdsarbete. : ) Jag vet ju egentligen inte alls vad jag håller på med men jag rensade i alla fall under nyponrosbuskarna och har numera en tagg i tummen. Och, jag TROR (och hoppas, hoppas, hoppas) att det kanske finns pionbuskar i det s.k. trädgårdslandet (som mest liknar en övergiven skogsäng, men som nog en gång varit ett fint trädgårdsland)! Knopparna ser ut som pionknoppar, däremot är jag lite tveksam till bladen. Nåja, det är bara att vänta och se vad det blir när knopparna slår ut.

Idag var det tänkt att Micke skulle jobba med att montera köket (som faktiskt kom i tisdags när det var sagt), men han vaknade med feberkänning och ont i halsen, så det blev en vilodag istället. Han åker till Sweden Rock på motorcykel på måndag, så vi hoppas verkligen att det inte är nån långvarig bacill han råkat ut för. Själv åker jag till Hugo och Levi ikväll, imorgon ska vi baka och på söndag är det treårskalas!

Jag utlovade att det redan i onsdags skulle dyka upp en liten tagbook jag gjorde med Little Yellow House kits majkit, men som sagt, tiden går fort... Här kommer den i alla fall. Den är superenkel att göra: Ett foto på varje framsida, lite text (eller ganska mycket i mitt fall) och några dekorationer på baksidan - klart! Kul och snabb att göra om man snabbt vill fixa en liten present till någon. Jag valde papper från kitet i blå toner, sen gjorde jag också en extra tag av lite kartong från en förpackning. Lite band, några dekorationer, sen var det klart! Allt utom färgade tejpen, prickiga bandet och ringen från kitet.



Nu måste jag packa! Hoppas att ni får en riktigt fin långhelg!
/A

Inga kommentarer: