11 juni 2008

S som i storebror

God morgon! Fast egentligen är det god natt, jag har suttit uppe och jobbat, men nu känner jag att ögonlocken börjar bli tunga och det är dags för sängen. Tänkte bara att jag skulle skriva ett inlägg här först.
Idag tisdag fick Hugo åka hem från BB! Jag gjorde ett Hej Hugo-kort till honom som jag blev riktigt nöjd med, men i hastigheten när det skulle iväg till postlådan glömde jag bort att fota det. Förresten, kortet med "Starke Adolf" några inlägg bakåt gick iväg som ett 33års-kort idag! Hugos pappa fyller år imorgon, så jag klämde dit en 3:a till, tog bort textlappen och blomman och satte dit en stjärna istället. Perfa!
Här kommer en layout till från helgens webbmara. Uppgiften i denna utmaning var att lifta Sophias layout. Jag valde att lifta själva upplägget, även om jag komprimerade det och slirade lite på placeringen av de olika elementen. Journalingen är skriven på den gömda tagen.
Originalet:


Min tolkning:

Ses imorgon!

/Trötter

5 kommentarer:

Diana sa...

Å så snyggt! :)
Det blir ju så läckert när man kan gömma texten sådär fiffigt.

Vad skönt att lilla familjen fått åka hem nu :)
Antar att du är ganska otålig att få träffa lilla Hugo ;)

Emma sa...

Så jättesnyggt! Grattis till det nya mosterskapet!! Vad skojsigt!! Starkeadolfkortet är helt klockrent :o)

maybe*mej sa...

Grattis till att ha blivit moster..
jag vill me ha syskonbarn...längtar..
På tal om något helt annat...du är ju värre än mig. 03.00...det var lite sent kanske...jag kommer nog i kojs runt 01.00 iallafall. men det är såå lätt att fastna vid datorn..Jag jobbar med framför den enhel del med hemsidor och dyl..

En en gång...du är en inspirations källa så jag förstår att du har fått ett sådant fint kort..

Anonym sa...

Åh vad fin!! :)

Sabina sa...

Den här LO:n är jättehärlig! Så här i skolavslutningstider när man knappt hinner andas - än mindre scrappa - är det underbart att få se dina alster! Kram S