15 maj 2011

VM-guld!

Mina nerver brukar inte hålla för en hockeyfinal, speciellt inte när det är Sverige-Finland och dessutom VM, men vi kollade tredje perioden och det är jag glad för, det var ju då det blev mesta bästa målkalaset. ; ) Grattis Lejonen till guldet!

Den här helgen har gått i arbetets tecken. Micke har varit i Obbola och rivit garderober i arbetsrummet och köksinredning i köket (med hjälp av Lennie - tack!). De hittade trägolv under plastmattan, men det är nog tyvärr inget som duger något till så vi får allt se oss om efter ett nytt golv till köket. Då blir ju den stora frågan mörkt eller ljust eller typ ek, som det är i den minimala hallen och i vardagsrummet? Ur snygghetssynpunkt skulle jag helst vilja ha vitt, men med allt hundhår som far omkring här hemma är det nog tyvärr inte det bästa alternativet. Nå, vi får ta en tur till Färg & Tapet och kolla golv.

Jag fortsätter att ha fullt upp med jobb, men nu hägrar i alla fall sommarlovet för eleverna vilket gör att det snart lugnar ner sig för lärarna också. Dessutom slipper jag betygsättningen av B-kursen den här terminen också, vilket är otroligt skönt. Nu slutspurtar jag med mitt sista kapitel som ska skickas till skuggopponenten om ungefär en vecka, sen får jag lite andrum med det också, fram till slutseminariet i mitten av juni. Men tills vidare får jag nöja mig med att stjäla mig nån scrapminut här och där, vilket har blivit bl.a. denna:

Ha en bra vecka! Jag inleder min med att gå till tandläkaren, så det känns som om den bara kan bli bättre!
/A

Inga kommentarer: