31 augusti 2008

{AVSLUTAD} Liten RAK

Här kommer äntligen den utlovade utlottningen! När jag vann en av utmaningarna på ScrapAddicteds webbmara fick jag fler Stickles än jag kommer att använda upp under hela min scrapkarriär. ; ) Därför RAK:ar jag iväg 4 stycken av dem, plus en clearstämpel från Prima, sprillans ny. Vill du få hem detta till din brevlåda, skriv en kommentar och tipsa mig om en bra bok du tycker att jag ska läsa!

Ha en skön söndag!

/A
P.S. Ni som ställde en fråga i förra inlägget, jag har svarat i en kommentar!

46 kommentarer:

Anonym sa...

oo oo.. ja älskar stickles.. =D

Om du inte redan läst den så Camilla Läckbergs sjöjungfrun..

Elisabeth sa...

Oj - bara en bra bok...
Först ut är boken med ett innehåll som är bra mycket bättre än titeln även om den säger mycket.

Bitterfittan av Maria Sveland.

eller

Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

eller varför inte

Mödrar och söner av Theodor Kallifatides

Anonym sa...

En bra bok trots ämnet är Lång väg hem, skriven av Ishmael Beah. Handlar om en pojke som blir tvångsrekryterad till armén och hans berättelse. Otroligt bra som sagt.

Zarah sa...

Jag = sticklesoman och där fanns det flera jag inte redan hade så...

Caipiriñha med döden/Maria Ernestam
MYCKET bra bok - rolig, sorglig, spännande, tänkvärd och välskriven. ♥

Anonym sa...

Hej
hittade din blogg via kortskissen och är jätteimpad av alla snygga layouter och kort.

Måste även fråga; hur får du så häftiga "ramar" kring dina foton? Som i detta inlägget och i det längre ner som heter NU (börjar semestern)

/Malin

Anonym sa...

Oooh, i löööve stickles!

Jag måste tipsa om mina favorit bäcker då. Du har säkert sätt filmerna, men böckerna är sååå mycket bättre. Nämligen Sagan om ringen! Har du inte läst dem så do it. De är helt underbara.

Och så måste jag tipsa om alla Marian Keys böcker också, hon har humor den bruttan.

Kram! Daniela (Http://neliz.se)

Anonym sa...

Jag måste tipsa om Stieg Larssons tre böcker - men jag antar att du redan läst de kanske? Annars måste du läsa de! :)

Ewonne sa...

Ja då måste jag bara tipsa om Flyga Drake av Khaled Hosseini. En bok som inte går att lägga ifrån sig och som verkligen tar tag i en! En av de bästa böcker jag läst!!!

Anonym sa...

Just nu läser jag senaste Marian Keyes boken A Charming Man och den är underbart underhållande!

Kram!

Unknown sa...

Jag som älskar att läsa har en hel drös boktips att dela med mig av men några av mina favoriter är böckerna om "Shopaholic" av Sophie Kinsella eller "A million little pieces" av James Frey!

/Tess

Nora sa...

Jeg leste nettopp "Looking for Alaska" av John Green, den var veldig bra! Anbefales:) Veldig trist også.

Ellers leste jeg nylig "The Thirteenth Tale" av Diane Setterfield som også var veldig bra, spennende bok!:)

Maria M sa...

Hej! Jag har precis avslutat boken Twilight av Stephenie Meyer. Mycket bra bok som är början på en serie böcker om Bella och vampyren Edward. Låter sådär kanske men boken var svår att släppa, lättläst men mycket bra! :)

Maria M

Anonym sa...

citruslunden av Nomi Eve.

vad bra att du kommit tillbaka in i bloggandet, var tråkigt att gå in i din blogg dagligen under sommaren men eftersom den ligger i mina favoriter så blir det ju automatiskt att man går in dagligen iaf :-D

å meeerrraaaa hugo bilder :-p

Anonym sa...

Åh! Stickles är ju skoj å ja har bara en flaska hittils så några till färger vore inte dumt alls!

Ett boktips: "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Albom är HELT fantastisk! Du har kanske redan läst den (är ju inte så ny) men har du det inte så gör det.
Den är klok, vacker, sorglig, rolig och mycket, mycket tänkvärd!

Kram! /KarinS

Linda sa...

Åh! Stickles!! ♥
Jag tipsar om Karin Alvtegens böcker, Svek, Skam, Skuld, Saknad och Skugga. Riktigt bra böcker!
Kram, Linda

Anonym sa...

Här kommer ett boktips! Jag har just läst klart Camilla Läckbergs "Predikanten" och har innan dess läst "Isprinsessan". Jag är helt fast i dessa böcker och var i eftermiddags o lånade nästkommande 2 böcker i serien!

/ ELIN

Anonym sa...

Ååå, det här vill jag helt klart vara med på, och böcker kan jag rekommendera! Den senaste jag läst är Livstid med Liza Marklund som jag gillade skarpt, de böckerna hon skrivit om Mia Eriksson (Gömda och Asyl) är också tokbra! Så det är min topprekommendationer.

Örnen sa...

Kul RAK!!

Jag vill rekommendera dig Vindens skugga! En mkt bra bok!

pysselpetra sa...

Hej Har just läst Svart Stig av Åsa LArsson och den var otroligt bra och spännande.

Den kan jag verkligen rekommendera!!!

Christine sa...

Ooohhh!!! Läs "En man med litet ansikte" av Helene Tursten!!
Ruggigt bra!
Det är för övrigt alla hennes böcker.. Tyvärr gillar jag inte filmerna lika mycket =(

Camilla Läckberg och Mari Jungstedt är också bra författare, och sträckläsning "rekommenderas".. Det går liksom inte att lägga ifrån sig böckerna ;)

Kakans smått å gott sa...

Jag måste nog rekommendera "Hångla mer!" av Klas Hallberg. Det är självutvecklande bok med mycket humor och ironi om hur vi bör leva. Hångla mer är hans metafor för att ges sig hän. Bara läs dessa namn på kapitlen; Seriöst hångel på nyanserat allvar, Jahadunehej, Bapelsin då gubbjävel, Stressa ned på 60 sekunder mm. En riktig höjdare!
/Karin

Anonym sa...

Åååå... finns så många bra böcker.

Men ska jag välja en så får det bli:

Fem personer du möter i himlen av Mitch Albom

//Sandra

Kajsa sa...

Roslund & Hellström, är visserligen deckar-stuk, men de skriver initierat om olika samhällsproblem. tokigt bra och ofta med vändningar man verkligen inte såg kommandes. flickan under gatan är den senaste, men annars är edward finnigans upprättelse den bästa.

Anonym sa...

Livsavgorande bok for mig och manga andra: The Secret - hemligheten, av Byrne Rhonda. Bara maste lasas...

Och sa hoppas vi att massa stickles far aka hela vagen till NZ!

:)

Anonym sa...

Boktips är jag bra på... vill du fly verkligheten en stund så läs Robyn Youngs´s Brödraskapet och Korståg (en tredje bok är visst på väg). En historielektion i romantikens tecken...

//Marie

Samara sa...

Jag kan rekommendera " Så dumt ! "
av Mia Törnblom, en mycket gripande bok som handlar om hur hon blev fri från sitt narkotikamissbruk.

(stickles är sååå läckert, särskilt till julkort)

Anonym sa...

Min favoritbok alla kategorier är Övervintring av Kate Moses. Det är helt underbar, så otroligt välskriven, man bara njuter... Den handlar om Sylvia Plath.

En annan bra bok som jag nyligen läst är Into the Wild av Jon Krakauer. Finns ju även som film numer, också den är bra.

Aina sa...

En bok som är svår och tung, men o så läsvärd är "Ro utan åror" av Ulla-Carin Lindquist. Ett fantastiskt självporträtt i mötet med döden. Läs, ta in, uppskatta livet, gråt och förundras.
Mörk men mycket mycket läsvärd!

Cattis sa...

En riktigt spännande och bra deckare är "Midvinterblod" av Mons Kallentoft.

Och Kajsa Ingemarssons böcker är riktiga mysböcker..Har snart läst ut "Lyckans hjul" sååå bra!

http://kathis.blogg.se/

Herr o fru Lundin sa...

I löv stickels!!! och här är mina boktips!

Box 21 Roslund och Hellström

Denise Rudberg´s alla böcker

Ha det bäst!

Immah sa...

Du borde läs anågon av Tracy Chaviliers böcker, t.ex. Flicka med pärlörhänge. De är fantastiskt bra! Bland mina absoluta favoriter.

Evelina sa...

Du bara MÅSTE läsa "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Har precis läst den den var SÅ bra!

Annika kort & gott sa...

Självklart vill jag oxå tipsa om bra böcker, har skummat igenom kommentarerna för att undvika att tipsa om samma böcker för många där är riktigt bra tycker jag oxå.

Här kommer ett par tips:
Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.
Serien om Saltön av Viveca Lärn.
Själv fick jag tips om att läsa serien om Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith.

kram Annika

Melinda sa...

I marsfjällets skugga

Linnéa sa...

Åh! jag som suktat efter fler stickles, speciellt en orange!
jag tycker att om du inte redan läst de sla läsa JennyS, Matilde och Åse av Denise Rudberg!De är lite roliga sådär, men inte tramsiga! :D

LottaM sa...

Hejsan!

Åh vad kul med en liten utlottning. Jag kan varmt rekommendera Skumtimmen av Johan theorin. En fantastisk bok relationsdrama i kombination med spänning och deckare. Mycket bra!

**Lotta**

Anonym sa...

Ok, boktips; Mari Ljungstedts böcker. Samtliga handlar om samma huvudpersoner och man bör nog läsa/lyssna på dem i ordning.

Stickles, come to me!
annika

Linda Muhr sa...

Eftersom jag inte läser böcker..har helt enkelt inte tid, jag bläddrar därimot i tidningar och pyssel böcker, men eftersom jag gillar loppisar så har jag en favorit "Lilla fynd guiden" av Anna Örnberg Där kan man hitta massor med tips på vaed som kan vara billigt att köpa och vad man kan undvika..Sånt gillar jag!

Kram Linda

Anonym sa...

oj, jag som nästan ALDRIG läser böcker. Kan inte komma på någon just nu. Så jag får väl ta och önska alla andra lycka till *s*

KRAM

Anonym sa...

Lite sent kanske...
Jag vill tipsa om Vem vill bli miljardär av Vikas Swarup.
En fantastiskt fängslande bok om en pojke som lyckas svara rätt på alal frågor och vinner en miljard. Tyvärr blir han anklagas för fusk. Sen får man följa hur han kunde veta svaren genom att höra hans berättelser om sitt liv i både slum och lyx.
Spännande, finns som ljudbok med en bra uppläsare.
Malou

maxell sa...

Oj jag tänkte först scrapbok, men skönlitteratur. Det var länge sedan jag läste en sådan och jag sa senast i söndags att jag är sugen på att läsa en bok medan jag stod där och fingrade på böckerna i bokhandeln. :)

Mitt tips är såklart att du ska läsa någon nobelpristagare eller klassiker i allmänhet. Några av dem kan vara lite klurigare att komma in i, men när du väl är där är du som klistrad och det släpper inte förrens du vet hur det hela slutar. En relativt lättläst (i mina ögon) nobelpristagare är Günther Grass. En gripande dåtidsskildring ges i tex Katt och råtta. En annan nobelpristagare har jag sparat lite på. Selma Lagerlöfs Nils Holgersssons underbara resa ska jag börja läsa för sonen vad tiden lider. Annars har hon skrivit gripande berättelser i form av tex Gösta Berlings saga, Körkarlen och den Löwensköldska ringen. Vad gäller klassiker kan jag inte annat än dra till med Fjodor Dostovjeskis Brott och Straff. Den sträckläste jag och jag kände mig minst lika yr som Raskolnikov emellanåt. Övriga boktips får jag nog censurera för det är nog lite väl "pain in the eye of the beholder" över de författarna. ;)

Vill du ha något mera lättsmält ska du läsa tex någon av Astrid Lindgrens alla underbara barnböcker. De innehåller så mycket och så mycket som är så sant oavsett vilken tidsålder vi lever i.

Sabina sa...

Har aldrig använt stickles - det vore ju spännande!

En bok jag läst nyligen - som kanske hela världen utom jag läst redan..! - är "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Supermysig bok som man inte vill ska ta slut!
:-)

Anonym sa...

Jag älskade boken "Flyga drake" grät floder. Sedan älskar jag alla Johanna Nilssons böcker, senaste heter SOS från mänskligheten.

AnnaG sa...

JAg som bara äger en stickles är gärna med i utlottningen.

BAra en bok blir svårt så här kommer ett gäng

Alla böcker av C Läckberg
Midvinterblot och Sommardöden av Mons Kallentoft

Emma Hamberg Brunstkalendern

En kvinnas resa av Agneta Sjödin

Kicki sa...

Hejsan!
Stickles har jag alldeles för lite av, nämligen bara en, i klar färg!

Såklart har jag mååånga tips på böcker. Är storkund på Adlibris, beställer fyra i månaden MINST!!

En författare jag nyss hittat, som jag aldrig läst av tidigare, och som jag upplever skriver väldigt bra, och är svår att lägga ifrån sig är:
Ingemarsson, Kajsa.
Hon har bl a skrivit:
Små citroner gula

kram
Kicki
http://blogg.aftonbladet.se/8948/

Anonym sa...

Du gör så mycket mumsigt!

Jag har flera tips, och några av dem har du nog fått förut.

The Kiterunner (Khaled Hosseini)
Diagnos: Duktig (Jennie Sjögren & Tinni Ernsjöö Rappe)
Getting Rid of Matthew (chiclit av Jane Fallon)
The Time Traveler's Wife (Audrey Niffenegger)
The Celestine Prophecy (James Redfield)
Tuesdays with Morrie (Mitch Albom)
East of Eden (John Steinbeck)
Bara lite roligt (Gerda Antti)
Bitterfittan (Maria Sveland)
Brave new world (Aldous Huxley)
Escape (Carolyn Jessop with Laura Palmer)
Salem Falls (Jodi Picoult)

Ger dig de engelska titlarna eftersom det är de jag läst, men det bör vara lätt att hitta de svenska motsvarigheterna.