28 augusti 2008

Jag lever!

Jodå, jag lever, men särskilt mycket liv här på bloggen är det inte. Förlåt! Jag har hållit på med en layout sen i söndags, men har svårt att hitta tid att få den klar. Men men, förr eller senare dyker den nog upp här. Jag har inte riktigt kommit in i scrappandet igen efter ledigheten, och känner mig nog mest lite nere med hela alltet. Har funderingar över vad meningen med alltihopa är, ja det låter knasigt, men så tänker jag ibland. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att skapa, men sen blir ju mina layouter bara liggande i album som jag aldrig tittar i, och det enda jag tänker när jag ser dem ligga i hyllan är "shit vad mycket pengar jag lagt ner på detta, till vilken nytta"?

I måndags var Malin och Halvar här och åt middag, ikväll har jag varit på bokcirkel och pratat bok och ätit surströmming (mums!) och imorgon kväll är det sista träffen på hundkursen för Rally och mig. Fredag kväll åker Micke och hundarna upp till Knacken (stugan) och sen är det älgjakt i dagarna 3, må-on, så då är jag ensam hemma. I helgen har jag tänkt vara produktiv, på ett eller annat sätt, och så ska jag på ettårskalas också, och på måndag börjar jag deltidsjobba som skolfröken, i några veckor i alla fall, sen får vi se vad som händer. Och så har jag bestämt mig för att jag ska gå kurs i oljemålning, det blir min höstpresent till mig själv. Så även om det inte händer så mycket här för tillfället så är det full rulle på andra plan.

Jag lovar att det ska börja hända lite mer skrafsiga saker här snart, ge inte upp hoppet om mig! ; ) Och jo, den där lilla utlottningen har jag inte glömt heller, den dyker nog upp vilken dag som helst...

/A
P.S. Jo förresten. Har en känsla av att någon har ställt någon fråga i nån kommentar som jag alldeles säkert missat att svara på. Fråga igen här så skriver jag svar!

11 kommentarer:

Diana sa...

Härligt att höra av dig! En tyst blogg är ju ofta ett tecken på att man har ett liv utanför internet och det är ju rätt hälsosamt ;)

Kreativa svackor ska man ha, så man kan komma ur dem med en massa energi som samlats på :) Stressa inte på du. Oljekurs låter hur roligt som helst!

MEN, tittar du ALDRIG i dina album? Gör det! Det är ju hur roligt som helst :) Det finns säkert fler bland familj och vänner som vill kika men dom vågar inte när du gömt undan dom i hyllan ;)

Å vad avis jag blir på bokcirkeln! Jag har funderat på att starta en sådan hur länge som helst! Vad hade ni läst för bok?

Också avis på Micke och hundarna som få åka på älgjakt...

Låter spännande med skolfrökenjobbet!

Ha det så bra nu, snart är det helg :)

Lisa sa...

jag förstår precis vad du menar med att ibland känns det lite meningslöst med allt det här scrappandet...men sedan förstår jag ju varför jag gör det (minnena) och varför inte göra minnena extra vackra, eller hur?! :)

Mya sa...

å vad roligt det låter med bokcirkel. undra om det är ngt för bloggvärlden :)
Jag har precis haft en sån känsla som du har nu. börjar komma ur den, tror jag. Undrar som du varför och tänker på hur mycket pengar det kostar.
Lycka till med skoljobbet! maria

Sara sa...

Exakt samma funderingar har jag haft... Varför gör jag detta till ingen nytta??? Just nu har jag en 'topp' med skapandet =D men jag hoppas att min svacka inte kommer igen. Kul att börja måla, själv har jag haft funderingar på akvarellkurs i höst...

Kramen ♥

Anonym sa...

Du är inte ensam om dina funderingar som du ser... Se det som "ganska billig terapi" istället =)

Jo, nog funderar jag på dammsamlande album jag oxå... men tills vidare förtränger jag att jag inte gillar just den delen av scrappandet =)

Ha så kul med allt du ska göra MEN ta det också lugnt och känn livet.
Kram /E

Anonym sa...

Jo, jag undrade var du hade använt för typsnitt på en av dina bröllopsbilder. Det var en bild tagen igenom ett fönster, och texten löd: Just married. Väldigt sugen på det typsnittet!

Tack på förhand!

Samara sa...

Jag tittar lite då och då i mina album,och visar dem för familj och vänner, jag tänker aldrig när jag ser albumen att jag lagt ner en massa pengar,men när jag ser alla pysselsaker som tar upp halva klädkammaren (jag ska visa foto på det i min blogg nu ) så får jag ibland en hemsk känsla av alla pengar jag lagt ut på saker som bara ligger där, när jag har tid att pyssla så är allt bra,men ibland har jag mindre tid,då känner jag att pengarna är ju låsta i en massa papper.

Meningen med att du scrappar är att det är kul att vara kreativ,och jag blir glad när du visar vad du gjort =)
kram på dig.

Sabina sa...

Instämmer med övriga - jag blir inspirerad av dig! Men visst får jag samma tankar om meningsfullheten... Vad härligt med oljemålning! Vet du hur plågsamt det kan vara att vara bildlärare och inspirera och se andra skapa men inte få det ur sig själv?!! Så NJUT av kursen! Önskar dig en härlig höst!
*kram*

annika5064 sa...

Jodu, Anna, vi är nog rätt många som känner den där känslan numera! Jag tror att det har helt enkelt blivit så stort och tävlingsinriktat att det har tagit udden av det som var så kul när man började...

Kanske är det dags för en ny hobby och målning är väl en helt underbar gåva till dig själv! Jag ska nog börja brodera lite...kanske...

Lycka till i skolan, fröken!
Annika

Anna/Augusti_73 sa...

Bokcirkeln är jättekul! Vi startade för 3? 4? år sen, och idag är vi 5 stycken (3 från den ursprungliga uppsättningen). Vi träffas hemma hos den som valt boken, äter middag, diskuterar bok och fikar. Hur trevligt som helst! Vi har två regler: 1. Valet av bok får inte ifrågasättas (men om ngn redan läst den väljs en annan), 2. den ska finnas i pocket. Ibland är det mer lättsamma böcker, som den vi läste senast (Potensgivarna), ibland lite allvarligare. Nästa bok heter "Kafka på stranden" och är skriven av en japansk författare.

Ja, jag vet att det är knäppt att jag aldrig tittar i mina scrapalbum, men jag verkar ju inte vara ensam om det heller. Kanske om vi får barn nån gång blir det lite mer bläddrat... Och kanske jag ska ta dig på orden Diana, och flytta in dem i vardagsrummet så att de blir mer lättillgängliga.

Typsnittet heter Fling.

Jo, och så var det någon som undrade om "definitionerna" som bl.a. fanns i bröllopsboken. Det är rubons från 7 Gypsies som jag köpt för länge sen, och de verkar tyvärr inte gå att få tag i längre. =( Om någon hittar sådana någonstans, hojta!

Tack för era kloka ord. Kram!

Kicki sa...

Tänk inte så mycket på VARFÖR du skapar!
Känn efter vad som gör dig glad!

Ta det lugnt! :-)
Besök bloggar!
Börja med oljemålningen och låt scraplusten komma av sig själv!
Känn absolut inget MÅSTE, är du inte sugen på att scrappa, gör ngt annat som gör dig glad istället!

Hoppas få se lite oljemålningar här framöver.... hihi

kramis
Kicki
http://blogg.aftonbladet.se/8948/