21 april 2007

Mera pysselrum

Egentligen finns det inte så mycket mer att visa, rummet är så litet att den förra bilden i princip visade hela arbetsbänken. När man kommer in har man 2 meter arbetsbänk med hyllor ovanför på höger sida, IKEAS dagbädd Tromsnes på vänster sida, fönstret rakt framför sig, och that's it. Det är litet men mysigt!

Det mesta finns på armlängds avstånd (åtminstone när jag ställer mig upp *LOL*) och när jag håller på med en LO tenderar jag att plocka fram det mesta jag tror att jag kommer att använda och ha det liggande på bordet tills jag är klar, och eftersom jag har en hel del stående på bordet hela tiden så blir det ganska rörigt. (Måste fixa tavellister eller dylikt, så att jag kan utnyttja väggen till förvaring.)

Jag börjar alltid (efter att jag valt ut foto(n) - det momentet kommer absolut först) med att plocka fram en hög med papper som eventuellt kan komma i fråga och de blir oftast liggande tills LOn är färdig. Eftersom jag ändrar mig rätt många gånger mellan start och finish (jag har sällan nån plan från början - ifall det inte är en skiss eller lift jag jobbar utifrån - utan går på känsla) brukar det sluta med att jag har flera dekorationer och liknande liggande som jag ville/tänkte använda men som sist och slutligen inte kom med.

När jag scrappar måste jag alltid känna lust - jag måste gilla fotot och papprena jag valt ut, annars kan jag lika gärna lägga ner på en gång. En annan viktig sak som också alltid finns med men som inte syns på bilderna är min rosa PAL-radio, jag vill lyssna på radio/musik när jag scrappar, tystnad gör mig nervös och orolig.

Två gånger har det hänt att jag inte blivit nöjd med min LO. Alltså, jag blir ju långt ifrån alltid supernöjd, men oftast hyfsat nöjd eller ganska nöjd eller åtminstone pyttelite nöjd. Den första rev jag upp efter ett tag och gjorde om, den andra ligger fortfarande i hyllan och den kommer jag antagligen att slänga för jag tror inte den går att rädda.

Ibland scrappar jag varje kväll, ibland kan det gå flera veckor mellan projekten, men eftersom jag har mitt pysselrum funkar det bra att låta en LO ligga kvar tills lusten infinner sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill skicka ett mail till dig,men hittar ingen adress.Snälla kontakta mig på adress MiseryWitch@hotmail.com /Mvh Natasha -MiseryWitch på Scrappiz

Anonym sa...

Du har det jättefint!Älskar alla rosa detaljer!Fin stämning och mysigt...

Helt klart en underbar hörna att sitta och pyssla i:)

Bárbara