19 augusti 2012

v 34

Första jobbveckan avklarad och sen en helg ovanpå det. Det är alltid motigt att komma igång igen efter semestern, men sen när eleverna kommer, lektionerna börjar och allt rullar på i 120 så känns det rätt bra igen. Det är absolut skönt att mjukstarta med planering och intestning, men det är samtidigt lite som att stå och trampa vatten utan att komma någon vart. Imorgon träffar vi i alla fall eleverna första gången, det blir spännande (och känns lite pirrigt), och snart är vi igång på högsta växeln igen!

Den här helgen har Micke fått sin 40års-present av sina motorcykelvänner. En helt suverän present faktiskt: hjälp med att måla garaget, något som har känts som ett smått oöverstigligt projekt att orka ta tag i på egen hand (klart att vi fixat det, men på evinnerligt mycket längre tid). Själv har jag bistått med markservice, fixat fika och lunch, nog så viktigt med ett gäng hårt arbetande karlar på gården. Så helgens saldo är ett fint nymålat garage, och som bonus hann de måla en hel del inne i garaget också, plus att Börje målade en massa spjälor till det som är kvar av staketet. Den vita färgen hann ta slut och den jag rusade iväg och köpte täckte inte lika bra så vi får bättra på ett varv till på en del ställen, men det känns som en baggis. Tusen tack för detta alla som hjälpt till, verkligen bästa presenten, och garaget är så fint! Jag önskar redan nu att han får samma present när han fyller 50! :)

Eftersom inlägg utan bilder är trista kommer här två foton på Hugo som lånade min kamera i somras. Gullungen!
Hugo, juli 2012Hugo, juli 2012
Nu ska jag digiscrappa lite. Ha en fin söndagkväll!
/A

Inga kommentarer: