06 juni 2012

Photo a Day, June

Hallå! Det fortsätter att vara klent med uppdateringar här i bloggen. Sista månaden på terminen har verkligen sugit musten ur mig och orken och lusten har inte riktigt funnits där. Just nu känns det som om bloggandet håller på att gå samma väg som scrappandet - lusten dyker upp med jämna mellanrum, men innan jag har hunnit komma till skott har ögonblicket passerat. Jag hoppas fortfarande att det ska komma igång igen, men nu blir det ju sommar och då brukar det alltid gå trögt hur som helst.

På många sätt känner jag att bloggandet har ersatts av Instagram (har sett att en del andra jag följer känner samma sak), där jag faktiskt laddar upp bilder från vardagen flera gånger i veckan, i perioder varje dag. Jag försöker haka på Photo a Day-utmaningen så ofta jag kan, även om jag ännu hittills inte lyckats med att göra alla utmaningar någon månad. Men så länge det känns kul så fortsätter jag och gör dem jag vill och kan. Hade fram systemkameran för första gången på månader (så många att jag inte ens minns hur många) i helgen, och det kändes ovant och lite halvjobbigt, jag tror jag ska fokusera på mobilkameran och kompakten i sommar.

Nå, det här blev ju inte så upplyftande, bäst att jag slutar. Men innan jag gör det ska jag i alla fall nämna 3 roliga/inspirerande saker som hänt senaste veckan: 1. Jag har varit hos Hugo och Levi i helgen på dubbelkalas - älskar de där ungarna!; 2. Jag (vi) ska få en guddotter!; 3. Vi har haft hit en trädgårdskonsulent (typ, vet faktiskt inte vad hon har för titel) som hjälpt oss grovplanera i trädgården. Vad vi sen sist och slutligen gör av det är en annan femma (Micke tyckte allt det var lite jobbigt när han tänkte på vad allt skulle kosta som hon föreslog), men vi ska börja så smått med två perennrabatter - känns lagom för två nybörjare som oss.

Ha en härlig nationaldag! Vi ska fira ett födelsedagsbarn (för det är man väl, även om man är 30+?!) och bara njuta av en extra ledig dag. Micke har trist nog åkt på feber och en förkylning, men vi hoppas på snabb bättring.
Tjing så länge!

Inga kommentarer: