21 juni 2012

Glad midsommar!

Tänk att det alldeles nu är midsommar! Det är lite svårt att förstå att sommaren har hunnit så långt redan, när man egentligen inte riktigt fått känna av något sommarväder än. Ett alldeles tydligt tecken på att det är sommar, oberoende av väder, är dock att det är sommarlov. Åh vad jag tycker om det ordet! Vår sommar kommer att vara rätt full av program. Jag inledde lovet med att åka till Hudiksvall och hälsa på Malin, och vi avslutar det hela med att åka på tu man hand till Side i Turkiet en vecka, för att fira att vi har varit gifta i 10 år. Och apropå att tiden försvinner, vart sjutton tog de tio åren vägen?! Men som nån sa, tiden går fort när man har roligt. <3 Nä, vi har inte roligt jämt, det går både upp och ner, men det finns ingen annan jag hellre skulle vilja åka denna berg-och-dalbana med.

För några veckor sen hade vi som jag berättat besök av Katarina på Trädklippet, och idag träffade jag henne för att få hennes förslag på perennrabatterna som vi ska ha längs grusgångarna framför huset. Det kommer att bli himla fint när det är klart, men det kommer sannerligen att bli en prövning för mitt tålamod *LOL* Vi har inte tagit några beslut om när vi ska köra igång än, kanske blir det i höst, kanske blir det inte förrän till våren, vi får se hur mycket vi orkar med. Det är roligt att fixa med allt som har med huset och trädgården att göra, men jag känner att vi så himla sällan hinner umgås och bara vara också, det är alltid något som ska fixas.


Nu är det nog hög tid för mig att gå och packa. Vi ska för första gången på många år fira midsommar i Finland, och anledningen till detta är att vi på söndag ska bli faddrar till en liten gullhumla som heter Stella. Hon blir vårt tredje gudbarn, vår första tjej, och vi är så stolta över att få detta ärofyllda uppdrag - nu har vi en perfekt trio: Wilmer, Oskar och Stella!

Ha en riktigt skön helg, oberoende av hur (eller om) ni väljer att fira!

Inga kommentarer: