13 februari 2012

Måndag-fredag-måndag-fredag

Måndag igen imorgon, jag fattar verkligen inte vart helgerna tar vägen. Och ingenting får man gjort. Suck. Min att göra-lista är precis lika lång som den var i fredags eftermiddag och kommer antagligen att se likadan ut i slutet av denna vecka, möjligtvis lite längre. Bedrövligt är vad det är. Samtidigt vill jag gärna att vi ska få vara lediga när det är helg och bara göra roliga saker tillsammans, vardagarna är tillräckligt stressiga och har alldeles för många måsten som det är. Den här helgen blev det två härliga långpromenader (varav en i skogen längs Obbolas fornstig, en inte helt odelat positiv erfarenhet... Note to self: om du kan välja mellan en stig som är uppkörd med skoter och en som bara är upptrampad, välj den förra...), lördagshäng på mc-klubben och som avslutning hemlagad pizza och NY-prat. Shit vad vi är taggade!//
Det finns ju faktiskt fördelar med att tiden går så fort också, t.ex. att det bara är tre jobbveckor kvar till sportlovet (hurra!), och när sportlovet är över är det bara tre och en halv vecka kvar till påsk och vår resa (dubbelhurra!). Vi har börjat fundera på vad var och en har på önskelistan vad gäller saker att se och göra, och vi är hyfsat överens än så länge. En del sevärdheter och museer, lite shopping, en dag i Brooklyn och många långa promenader kommer det nog att bli.// 
Nu har jag igång Photoshop så chansen att det blir lite mer scrap här har ökat avsevärt. Det är dock en nyare version än jag haft tidigare så jag har en hel del att lära mig här också, något som inte direkt är gjort i en handvändning. Men men, de viktigaste funktionerna ska jag nog kunna lista ut, resten får jag försöka lära mig efter som.//
Nu är det definitivt dags för sängen, kommer att vara trött som vanligt när väckarklockan ringer imorgon... Ha en fin vecka, snart är det fredag igen! 

Inga kommentarer: