23 januari 2011

{Manuel Canovas}

Idag har vi varit och tittat på hus. Inte för att vi egentligen är så sugna på att flytta, mer bara för att det var kul och titta kostar som bekant ingenting. Huset var ett trähus som på hemnet såg charmigt och otroligt mysigt ut men som vid närmare påseende visade sig kännas som något av ett hastverk där man mer brytt sig om att fixa till ytskikten för syns skull än att göra det ordentligt. Huset hade absolut potential, mycket charm och en jättemysigt tomt, men med tanke på priset som begärdes och hur mycket vi kände att man dels verkligen behövde dels ville fixa, så kände vi snabbt att det inte var något för oss. Dyker det upp intressanta hus kanske vi far och kollar, men mer aktiva husletare än så är vi inte.

Istället fortsätter vi dona och fixa på här hemma. Innan jul tapetserade vi om i sovrummet och jag är grymt nöjd med resultatet. Micke hade helst behållit den gamla tapeten (Pedro från Sandbergs i svart), men den hade i mitt tycke gjort sitt efter 6 år. (Och apropå att det är 6 år sen vi köpte lägenheten så var det f.ö. samma mäklare som hade visningen idag.) Än så länge står Malm-byråerna kvar, men Micke har målat ett skåp grönt som vi fått av hans farmor som ska in så småningom, one of these days. Någon sänggavel har vi inte, det får bli en senare fråga.

Nu ska jag gå och lägga mig, i den där sängen som faktiskt har varit bäddad idag. ; )
Hoppas ni får en toppenvecka!
/A

2 kommentarer:

Susanne sa...

Åh vad jag är glad över att jag hittat Din blogg. Du blev min nya favorit direkt!

Monica sa...

En riktig gladtapet! Jag ser fram emot att få se det gröna skåpet på plats.