28 januari 2011

"Malla"

Yiihaa! Nu har vi (nästan) tagit oss igenom den första veckan med normalt schema, och det känns riktigt bra! Grupperna är fina, eleverna (nåja, de flesta i alla fall) börjar få koll på sina scheman och det är skönt att börja få "en vardag" på jobbet efter de första smått kaosartade veckorna. Den här terminen har jag inte B-kursen (= inga nationella prov, yay!), och det känns himla skönt. Det har varit både en utmaning och ett nöje att ha den (efter att jag överlevt min första termin med den kursen så kände jag verkligen att jag kan klara vad som helst), men nu är det fint att ta en paus också och ha lite annat.

Idag blir det faktiskt en layout också: Kusinbarnet "Malla" (Hugos namn på Malva) på sitt ettårskalas. Hon har varit lite skruttig de senaste veckorna, kanske den här kan pigga upp:

Happy happy Friday!
/A
P.S. Kanske kanske kan det redan i helgen bli så att vi far en kort sväng och tittar på Ozzys nya valpar, men vi får se. De är ju sannerligen inte så mycket att se än, när de bara är 5 dagar gamla, men... Ah, vi får se. Vi ska i alla fall hälsa på dem minst 2-3 gånger innan de flyttar hemifrån.

1 kommentar:

Sockergrynet sa...

Så härligt att se en layout från dig, man blir så lycklig av dem!!! Ser fram emot puppisbilder!! Terrierpuppisar är ju bara underbar!! :D

Trevlig helg!!