28 november 2010

Glad advent!

Den här helgen bestämde jag mig för att helt enkelt trycka på paus-knappen och lägga undan alla måsten som stod på listan. Det känns som om jag har sprungit hela terminen för att hinna undan allt jag jämt och ständigt har i hasorna, men nu är orken nästan slut och känslan av att jag snart kommer att springa in i något hårt och det blir tvärstopp har blivit starkare, så innan det händer valde jag att själv stanna upp. Det måste finnas tid någon gång till att hämta andan, även om det finns saker som ska göras.

Igår gjorde jag verkligen nästan ingenting. Vi var in till stan en yttepyttekort sväng och hämtade ett par byxor Micke lagt undan och sen köpte jag de här kulorna på Lagerhaus och några hyacinter på Buketten, men det var hysteriskt med folk på stan så vi gick hem så fort vi kunde. På kvällen åkte Micke på fest och jag och hundarna myste och slappade hemma framför tv:n/datorn med undantag av ett par korta "ut och pinka"-promenader. Sent på kvällen var det minus 10, vindstilla, massor med snö och adventsstakar och julstjärnor i alla hus - hur mysigt som helst! Idag har vi haft lite bättre fart på och jag har fixat med hyacinterna och Micke har hängt upp min nya orange "grislampa" ovanför soffbordet (inte så advent-igt precis, men det blev fint ; ) ) och så pausade vi lite med American pancakes. Nu ska jag strax ta nya tag och klä granen, och sen blir det middag och kanske en film, vi får se. Hoppas ni alla har haft en mysig första advent!

/A

1 kommentar:

Jenny Bergvall sa...

Låter som ett bra val att ta paus innan man springer in i väggen. Hoppas du fortsätter att ta det lite lugnt nu resten av terminen också. KRAM Jenny