14 december 2008

Fotobok från Fujifilm/Proffskopia.se

För ganska länge sen anmälde jag mig för att bli Buzzador (efter tips från Åsa!), vilket innebär att man får erbjudanden om att testa olika produkter i utbyte mot att man "buzzar" om dem till sina vänner. Nu har jag precis varit med på min första kampanj, nämligen en "fotobok" hos www.proffskopia.se (välj "beställ dina bilder här", och sen "fotobok").

Jag gjorde en bok med foton från Mias graviditet och Hugos första månader. Layoutprogrammet man använder är superenkelt, och boken levererades på två dagar. Sidorna skrivs ut på superbra fotopapper och färgerna blev precis så som de ser ut i min dator, jag är verkligen jättenöjd med kvaliteten och färgen på fotona. Man kan välja på två olika format - A4 och A5, båda liggande - och pärmen är en hårdpärm i grått. Jag valde att inte skriva någon text i min bok, men vill man så kan man göra det också. Däremot la jag på några ställen in mönstrade scrapbookingpapper för att få med lite extra färg och mönster.

Det enda jag tycker är negativt med boken är att man inte kan lägga in egna bakgrunder (finns både enfärgade och mönstrade, jag valde svart). Det här går ju dock att komma runt om man gör klart hela sidor i Photoshop, men då blir det så klart lite mer jobb också. Det andra är att det inte är någon bok i den meningen att det är foton på båda sidorna av pappret. Istället kan man se det som en snygg förpackning av sina foton, ett alternativ till att framkalla dem ett och ett och klistra in dem i ett vanligt album. Tror att boken skulle bli en uppskattad present till t.ex. mor- och farföräldrar.

Vill ni testa så har jag kuponger som ger er 25% rabatt, hör av er i så fall!




(Mina foton gör tyvärr inte riktigt fotona i boken rättvisa.)

P.S. Vill du själv anmäla dig till att bli Buzzador kan du klicka här ->

Inga kommentarer: