04 februari 2011

Fredag!

Äntligen fredag! Fast jag kan inte påstå att veckan har gått långsamt, snarare tvärtom! Måndagar känns det oftast lite motigt, men vips har hela veckan gått och det är fredag igen. Som alltid känner jag mig lite kluven till att tiden går så fort; å ena sidan är det skönt, för varje dag innebär en dag till mot flera roliga saker (inte minst sportlov, påsklov och sommarlov ;D), å andra sidan får jag lite panik: så mycket att göra, så lite tid!
Nu börjar man också känna sig lite less på snön. Jag tycker fortfarande att det är vackert, men man börjar ändå längta efter våren; sol, värme, takdropp och grönska. För att få in lite vår köpte jag en vårlök förra helgen, och HM:s kökshanddukar hjälper också till, men nu har vårlöken nästan blommat ut och det har kommit mer snö...


Veckan som kommer har jag två roliga saker att se fram emot: bokcirkeln Disco på måndag och Hugo-besök över helgen! Moster längtar!
Ha en Happy happy fredag!

/A

Inga kommentarer: