25 september 2010

{H}

Veckorna går i racerfart - helt plötsligt är det helg och lika fort som det blev fredag så är det måndag igen. Vi har massor med projekt på gång, men båda har mycket på jobbet och orken och lusten tryter och inget slutförs, knappt ens påbörjas. =/ Idag har jag i alla fall köpt färg till chiffonjén jag köpte på Blocket, så om jag bara orkar nån dag, typ imorgon, ska jag försöka få till första strykningen. Har ytterligare ett skåp i källaren som ska målas, men jag kom av mig lite med det eftersom jag har ändrat mig angående tapeten i sovrummet, och om jag byter tapet så kanske jag måste byta tänkt färg på skåpet också. Dessutom är det lite av katten på råttan, råttan på repet - jag vill ha in ytterligare ett skåp (som inte har hittats än) i scraprummet bredvid chiffonjén att ha scrapgrejor i och det betyder att jag måste ta bort garderoben som stått där, vilket känns finfint förutom att den funkat som "linneskåp" och allt som varit däri måste få en ny plats, vilket troligtvis blir skåpet i källaren som då ska in i sovrummet, vilket i sin tur betyder att byråerna som står där idag ska ut och alla de kläder som finns där måste hitta en ny plats, som jag önskar blir ytterligare ett annat skåp (som inte heller har hittats än). Det är m.a.o. ett aningen tungrott projekt jag har på gång...

Den här lilla pussgurkan trivs alldeles utmärkt på sitt nya dagis (jo jag vet att det inte heter så, men jag gillar ordet) där han snabbt hittade en bästis som han leker och hittar på bus med hela dagarna. Fotot är från i somras, taget strax efter att han har länsat mummus jordgubbsplanta på mogna "bubbar" för sista gången innan de ska åka hem.

Skön söndag!

Inga kommentarer: