10 oktober 2009

Fotobok hos FUJI


Ibland, senast för någon dag sen, får jag frågan om vad jag gör med mina digitala layouter. Det enkla svaret så här långt är: ingenting. Nån enstaka gång har jag framkallat någon layout, men annars blir de mest bara liggande i datorn. Jag har faktiskt länge varit sugen på att testa att göra en fotobok med layouter, men har aldrig kommit till skott.
Nu tänkte jag prova FUJI och se vad jag tycker om det. Ifall jag blir nöjd - vilket jag så klart hoppas att jag blir! - så ska jag försöka göra fotoböcker av mina layouter med jämna mellanrum. Det finns flera olika storlekar och både mjuk och hård pärm, så det bör inte vara något problem att hitta något man gillar, men eftersom jag tänker framkalla layouter så blir det den kvadratiska storleken för mig. Jag har inte kollat så mycket på programvaran än, men om man tittar på de exempel som finns på deras hemsida så ser man att man kan ha bilder som går över hela sidan - det är ett krav, tycker jag. Jag återkommer när jag fått den!

4 kommentarer:

viswpen sa...

Jag har framkallat mina 12*12 digitala layouter med ExtraFilm. Jag kan varmt rekommendera deras programvara. Enda negativa är att det är svårt att göra exakt vad man vill med omslaget.
Kul att se fler som scrappar digitalt!

Anonym sa...

Låter bra m fotobok, då blir det ju ett fysiskt album att bläddra i samtidigt som man har det någon mer stans om datorn skulle krascha... Tack för svaret Anna! Ha det härligt i Italien!!
/Sabina

Ella Aline & co sa...

Hej Anna! Vet du, jag skulle egentligen ha skrivit idag, men så gick jag in på din blogg och läste om fotoböcker och vips hade det gått typ fem timmar, och voila - jag har skapat jordens finaste 85-årspresent till Yngve the man. Tack för tipset, och ha en sjuuuukt skön Italien-vecka. Kram från Lisa

Anonym sa...

maste kolla:)