15 december 2012

Kitschy D, avslutning och kryddhyllanskämt

Igår hade jag julavslutning med min klass. Vi fikade och pysslade kort och hade det allmänt trevligt utan en massa grammatik och så fick jag blommor och en massa presenter. Det har verkligen varit både upp och ner den här terminen, men jag har haft en fin klass och nu när det nästan inte är något kvar av terminen ser man tillbaka på allt med stor glädje men också en smula vemod över att det är slut. En del av eleverna kanske jag kommer att ha igen, andra går vidare till andra grupper och till andra kurser. Finast av allt var ändå kortet en av eleverna gjorde till mig:

Det gjorde mig alldeles varm  och glad i hjärtat! Eleverna har också jobbat med att skriva presentationer om varandra under terminen. Texterna sattes ihop till ett litet häfte och jag scrappade förstasidan. Det blev mycket uppskattat och ett roligt minne från den här terminen (i princip allt är Rhonna Farrer).
Ikväll har vi haft julknytis med ett litet gäng vänner med massor av god mat, skratt och julklappar. Och inte att förglömma: kryddhyllanskämt så att en huvudsäkring gick :D (typ: Vad heter kryddhyllans duktigaste bilförare? Körvel - Ha, den kunde jag!). I helgen har vi inget speciellt inplanerat (eller jo förresten, Micke ska gå på Refused imorgon), men jag hoppas vi fortsätter jobba på julstämningen (den här veckan har vi skaffat en utegran till). Och jo, en gemensam grej har vi faktiskt tänkt gå på, Forslundas julmarknad. Förra året köpte jag en jättefin granrisbock där, jag skulle hemskt gärna ha en sån i år också så jag hoppas samma säljare är där. 
Jag är usel på att skicka julkort. Det blir på sin höjd en hälsning via mail eller Facebook, vilket är trist eftersom jag tycker hemskt mycket om att få riktiga julkort av andra men det är ju svårt att vänta sig att få några när man själv inte skickar. Om man vill göra egna kan man använda sig av Alice Apples kit Vintage Digital Christmas Kit, som finns hos Kitschy Digitals. Här har jag använt det på en layout:
Hoppas du får en fin helg och en mysig tredje advent!      

Inga kommentarer: